Hur fungerar Visslans visselblåsarsystem?

Visslans visselblåsningsplattform är byggd på bästa praxis inom visselblåsning. Vi har exempelvis samarbetat med de som idag utvecklar EUs interna system för visselblåsning, men även flera ledande experter och personer som själva faktiskt har visselblåst.

Vårt verktyg följer inte enbart EU-direktivet och GDPR, utan möjliggör även för företag att främja visselblåsning. Vi hjälper företag att upptäcka de dolda och mycket viktiga fördelarna med visselblåsning.

icon-check2
Följer EU-direktivet
icon-check2
Enligt ISO 27001
icon-check2
GDPR-säkrat

Processen

Visselblåsaren anmäler
oegentligheten via den webbaserade kanalen genom att fylla i frågeformuläret. Denna är åtkomliga på alla enheter och visselblåsaren anmäler anonymt eller ej.
1
2
Ärendehanterare får notis
via email att ärendet inkommit och kan logga in via webbsidan med lösenord samt 2-faktorsautentisering för att ta del av anmälan och göra en grundläggande bedömning.
Dialog & utredning
mellan ärendehanterare och visselblåsare via webbkanalen för att utvärdera nästa steg och om utredning krävs. All kommunikation är krypterad när den lagras och skickas.
3
4
Avslutande av ärende
När ärendet är utrett eller felet åtgärdat markerar ärendehanteraren ärendet som stängt. Detta kan ta olika lång tid, allt ifrån några dagar till flera månader.
icon-check2
Användarvänlig
icon-check2
Säker
icon-check2
Kostnadseffektiv

Välj det som passar er

Välj Standard, som innehåller allt du behöver och lite till, för att få upp upp ett system på nolltid och eventuellt utvidga det senare. Välj Premium om du har behov av större anpassningar.

icon-trophy

Standard

Boka demo
icon-diamond

Premium

Boka demo

Krypterat & lagrat i Sverige

icon-check2
icon-check2

Anonymitet för visselblåsare

icon-check2
icon-check2

Återkoppling med visselblåsare

icon-check2
icon-check2

Antal ärendehanterare

2
5

Förslag på visselblåsarpolicy

icon-check2
icon-check2

Visslan-certifiering

icon-check2
icon-check2

Språk

Svenska & Engelska
Anpassat

Anpassad design

icon-close
icon-check2

Avancerade frågeformulär

icon-close
icon-check2

Avancerad ärendehantering

icon-close
icon-check2

Vi baserar våra priser på antalet anställda samt grad av anpassning, där Standard är det billigaste alternativet och priset för Premium baseras på grad av anpassning. Oavsett är vi marknadens mest prisvärda.

Är ni en ideell organisation eller företag med under 50 anställda? Då har vi ett extra formånligt paket till just er! Kontakta oss för mer information.

Boka demo